Piper rozpoczął produkcję serii PA-28 na początku lat ‘60 ubiegłego wieku. Certyfikacja miała miejsce w 1960 roku. Rodzina samolotów PA-28 jest zróżnicowana pod względem ilości miejsc, silników, rodzajów podwozia itp. Produkcja PA-28 R201 Arrow, który jest na wyposażeniu Ośrodka jest produkowany do chwili obecnej i konkuruje z samolotami takimi jak Cessna C-172 RG.
Konstrukcja
Czteromiejscowy samolot konstrukcji całkowicie metalowej, jednosilnikowy dolnopłat wolnonośny. Podwozie chowane z przednim kółkiem sterowanym. Usterzenie w układzie klasycznym. W samolocie zastosowano lotki szczelinowe i klapy Fowlera. Jednostka napędowa to silnik tłokowy, czterocylindrowy Lycoming IO-360 o mocy 200KM. Ciąg wytwarzany jest przez (dwułopatowe SP-TUT) (trójpłatowe SP-TUA) śmigło o zmiennym skoku.
Szkolenie w OKL PRz
Samolot Piper PA-28 Arrow wykorzystywany jest na zadania Z1/X
Osiągi
Masa samolotu 857 kg, max masa startu (MTOW) 1248 kg.
Prędkość przelotowa max. 270 km/h
Prędkość max. dopuszczalna 340 km/h
Zasięg 510 km 7h lotu
Dopuszczony do lotów VFR i IFR dzień, noc
Wyposażony w ADF, GPS, VOR/ILS, DME, XPDR, AP
W OKL posiadamy latające 3 egz. samolotu PA-28: SP-TUA, SP-TUT, SP-TUZ.